Viktig info pga systembyte:

Fram till den 15 september går det inte att ringa till oss eller att logga in på webbplatsen. Läs mer här. Tack för ditt tålamod!

62 träffar i listan

  • Vikten av att öva ovana händer

    Hur kan du få eleverna att sakta ner i slöjden för att händerna ska hinna öva och lära? Gästföreläsningen med slöjdläraren Eva Söderberg. Föreläsningen går inte längre att se.

  • Fritidshemmet - från mjuka förmågor till måluppfyllelse

    Professor Helena Ackesjö föreläser om fritidshemmens viktiga roll är när det gäller elevers sociala, emotionella och relationella förmågor och hur lärare i fritidshem kan göra stor skillnad för elevers måluppfyllelse.

  • När AI gör läxan

    Erik Winerö är tillbaka med en repris på vårens populära föreläsning. Nu har du chansen att lära dig mer om generativ AI och hur du kan använda det i undervisningen.

  • Fokus på undervisning med Gy25 

    Anna Karlefjärd föreläser om hur den nya gymnasieläroplanen Gy25 påverkar undervisning, dokumentation och betygssättning. Du får undervisningstips och får veta mer om vad tydlighet i relation till bedömning och betyg kan innebära.

  • Upptäck kunskapen i att högläsa med barnen 

    Välkommen till en föreläsning där Tarja Alatalo berättar hur du kan planera och medvetet arbeta med högläsning i förskolan. Hon delar insikter och metoder för att göra högläsningen till en aktiv och språkutvecklande stund med barnen. 

  • Lyckas med intensivläsning i helklass

    Missa inte Sara Bruuns föreläsning om intensivläsning i helklass! Lär dig metoder som förbättrar läsförmågan och frigör tid för specialundervisning.

  • Använd AI i ditt arbete som SYV

    Joakim Cao, utbildad studie- och yrkesvägledare, föreläser om hur AI och digitala verktyg kan vara en tillgång i arbetet som SYV.

  • Demokratilärande – ett uppdrag i tiden

    Jan Scherman och Anna Klockar föreläser om demokratins aktuella utmaningar. De ger insikt i demokratins sårbarhet, både i Sverige och globalt, samt ger inspiration till att arbeta med demokratilärande i klassrummet.

Frågor & svar