Viktig info pga systembyte:

Fram till den 15 september går det inte att ringa till oss eller att logga in på webbplatsen. Läs mer här. Tack för ditt tålamod!

Vi byter system 10–15 september

Vi byter telefoni och andra system och behöver stänga ner många av våra tjänster under några dagar. Läs mer om vad det innebär för dig. 

Kollegor diskuterar

Mellan den 10 och 15 september kommer det inte att gå att logga in på webbplatsen eller att ringa till vår fackliga rådgivning, Lärarlinjen. 

Vilka verktyg och tjänster påverkas?

Eftersom BankID inte fungerar under systembytet kommer du inte att kunna:

  • Använda Min lön och Arbetstidskollen.
  • Göra ärenden på Mina sidor – som att ändra dina kontaktuppgifter, se fakturor och göra reseräkningar.
  • Komma åt rabattkoder för medlemsförmåner.
  • Skaffa Benify. Om du har sedan tidigare kan du logga in via Benify, men om du aktivera ditt konto behöver du vänta tills systemen fungerar igen.
  • Anmäla dig till kurser och utbildningar.

Du som är förtroendevald kommer tyvärr inte att kunna logga in på webbplatsen med fördjupad information för dig, Portalen.

Vart vänder jag mig om jag har en akut facklig fråga?

Om du har en akut facklig fråga som inte kan vänta till den 15 september kan du komma i kontakt med vår rådgivning via ett tillfälligt kontaktformulär. Här ställer du en akut facklig fråga. 

Kontakta din förening och ditt ombud i första hand för att få stöd. De finns nära dig och har koll på lokala frågor och förutsättningar. Här hittar du kontaktuppgifter till din förening.

Varför byter förbundet system? 

Vi får tillgång till ny teknik som gör att vi kan förbättra vår service till dig som är medlem. 

När kommer jag att kunna logga in på Mina sidor och använda Min lön igen?

På förmiddagen den 15 september ska allt fungera som vanligt igen. Tack för ditt tålamod!

Frågor & svar